Waarom is mijn activatie in uitvoering in FordPass?
AanbiedingenBedrijfsvoertuigenTweedehandswagens

Waarom is mijn activatie in uitvoering in FordPass®*?

Uw FordPass-activatie kan om verschillende redenen de status In uitvoering krijgen, waaronder de signaalsterkte en de goedkeuringsstatus. Gebruik de onderstaande stappen voor meer details.

Opmerkingen:

Activatie in uitvoering in FordPass

Selecteer de vervolgkeuzelijst voor uw FordPass-app-ervaring om gerelateerde stappen voor activatie en toegang tot probleemoplossing.

FordPass App 5.X-ervaring

Als uw toegang in uitvoering is in FordPass:

Actie Stappen
Voltooi de voertuigverbinding als hoofdgebruiker.
  1. Stap veilig in uw voertuig.
  2. Zorg ervoor dat uw voertuig aan staat, met draaiende motor, geparkeerd staat en zich in een goed geventileerde, veilige ruimte bevindt.
  3. Controleer of de connectiviteitsinstellingen in het voertuig zijn ingeschakeld.
  4. Open de FordPass-app.
  5. Tik op de tegel Verbinding maken met voertuig.
  6. Selecteer Ik heb mijn voertuig gestart.
  7. Lees en accepteer de vraag op het scherm van uw voertuig.

    Opmerking: Als u geen vraag op het scherm van uw voertuig ziet, gaat u naar het onderwerp Ontbrekende prompt op activeringsscherm van het voertuig voor de stappen.

  8. Druk op Verbindingsstatus controleren zodra u de vraag in het voertuig accepteert.

FordPass leidt u terug naar het scherm Voertuig. De commando's op afstand (indien beschikbaar) worden onder de afbeelding van uw voertuig weergegeven.

Opmerking: Het kan maximaal 10 minuten duren voordat de verbinding tot stand is gebracht.

Zorg ervoor dat uw connectiviteitsinstellingen niet zijn uitgeschakeld.
  1. Open de FordPass-app
  2. Tik op de tegel Verbinding maken met voertuig.
  3. Volg de instructies om connectiviteitsinstellingen op het scherm van uw voertuig in te schakelen.
  4. Selecteer Ik heb de connectiviteit ingeschakeld in FordPass.
  5. Lees en accepteer de vraag op het scherm van uw voertuig.
  6. Druk op Verbindingsstatus controleren zodra u de vraag in het voertuig accepteert.
Controleer uw toegangsstatus als secundaire gebruiker.
  1. Open de FordPass-app.
  2. Tik op de tegel Toegang in uitvoering.
  3. Selecteer Mijn verzoek om toegang raadplegen.

Een van de volgende opties verschijnt:

  • Toegang in uitvoering: Dit betekent dat uw verzoek nog niet is goedgekeurd door een gemachtigde bestuurder.
  • Toegang geweigerd: Dit betekent dat uw verzoek is geweigerd.

Als u verdere ondersteuning nodig hebt, neem contact op met een Adviseur via de opties Account > Contact opnemen met Help.

FordPass App 4.X-ervaring

Als uw activatie in uitvoering is in FordPass:

Actie Stappen
Voltooi de vraag om acceptatie in het voertuig.
  1. Stap veilig in uw voertuig. 
  2. Zorg ervoor dat uw voertuig aan staat, met draaiende motor (niet in de Accessoirestand), geparkeerd staat en zich in een goed geventileerde, veilige ruimte bevindt.
  3. Lees en accepteer de vraag die op uw voertuigscherm verschijnt.

    Opmerking: Als u geen vraag op het scherm van uw voertuig ziet:

    1. Controleer de sterkte van uw mobiele netwerk of wifi®-verbinding.
      • Wifi-verbinding
        • Als wifi uitgeschakeld is, schakelt u wifi in en probeert u verbinding te maken.
        • Als wifi ingeschakeld is, schakelt u wifi uit en probeert u verbinding te maken via mobiele data.
      • Mobiele verbinding
        • Als mobiele data uitgeschakeld is, schakelt u mobiele data in en probeert u verbinding te maken.
        • Als mobiele data ingeschakeld is, schakelt u mobiele data uit en probeert u verbinding te maken via wifi.
    2. Zorg ervoor dat u in uw voertuig niet bent verbonden met Bluetooth®.
    3. Wacht minstens 90 seconden totdat uw voertuig de vraag op het scherm weergeeft.
Controleer of uw voertuig al is geactiveerd.
  • Ja, maar ik ben de enige gebruiker - U hebt wellicht een ander e-mailadres waarop uw geautoriseerde voertuig staat. Meld u af bij FordPass en log in met uw andere e-mailadres.
  • Ja, maar ik ben een secundaire gebruiker - U hebt goedkeuring van een gemachtigde gebruiker nodig.
    1. Ga naar het Startscherm van FordPass.
    2. Tik op Aanvraag om toestemming.

      Opmerking: Uw aanvraag wordt via een bericht in de app naar alle geactiveerde gebruikers verzonden. Na goedkeuring hebt u toegang tot bediening.

Bevestig of u in het verleden commando's hebt kunnen gebruiken.
  • Als u voorheen wel commando's kon gebruiken, maar geen toegang meer hebt, zorg er dan voor dat u geen tweede account hebt aangemaakt nadat u FordPass hebt verwijderd of hebt geprobeerd in te loggen.
  • Als u eerder toegang had, hebt u wellicht een ander e-mailadres waarop uw geautoriseerde voertuig staat. Meld u af bij uw huidige account en log in met uw eerste e-mailadres.

Als u de bovenstaande stappen hebt geprobeerd of bevestigd en uw voertuig niet werd geactiveerd, neem dan contact op met een Gids via de opties Account > Help voor verdere ondersteuning.

Meer informatie over FordPass

Ga voor meer gedetailleerde informatie over kenmerken en functies van FordPass naar onze pagina voor FordPass-ondersteuning en blader op uw gewenste onderwerp.

Handige categorieën in FordPass-ondersteuning

Aanvullende informatie

Hoe vraag ik FordPass-voertuigtoegang aan?


*FordPass App is compatibel met bepaalde smartphoneplatforms en is beschikbaar via download. Mogelijk zijn kosten voor data van toepassing.

 

Ford.be gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën op deze website om uw gebruikerservaring te verbeteren en te personaliseren.

U kunt uw instellingen op elk gewenst moment aanpassen via de pagina met cookievoorkeuren maar dit kan het gebruik van bepaalde functies op de website verhinderen.

Raadpleeg het privacy- en cookiebeleid van de website voor meer informatie over hoe we cookies gebruiken.