Hoe activeer ik de proefperiode van mijn abonnement of verleng ik mijn plan?
U kunt uw gratis proefperiode activeren of uw abonnement verlengen via uw online Ford-account of in de FordPass®*-app.
Vereisten voor abonnement
- Een geactiveerd Ford- of FordPass-account.
- De FordPass-app gedownload op uw mobiele apparaat met 4G of 5G.
- Een in aanmerking komend voertuig toegevoegd aan uw garage in de FordPass-app.
- Een geactiveerde modem.
Instructies voor activering proefperiode of verlenging plan
De onderstaande stappen helpen u bij de activering of verlenging afhankelijk van de methode die u verkiest.
Via de FordPass-app
Om uw abonnement te activeren of te verlengen met FordPass:
- Log in op de FordPass-app.
- Ga naar het scherm Account.
- Druk op de tegel Abonnementen.
- Selecteer het abonnement.
- Tik op een van de volgende opties:
- Proefversie activeren - als u een gratis proefperiode activeert.
- Verlengen - als u uw abonnement verlengt.
- Veeg naar de onderkant van de webpagina nadat u alle informatie hebt gelezen en druk op Volgende.
Opmerking: U wordt gevraagd een Hoofdadres in te voeren als u dat nog niet gedaan hebt. Voer alle gevraagde informatie in en klik op Opslaan.
- Kies een betaalmethode.
Opmerking: Als u geen betaalmethode hebt geregistreerd of een nieuwe wilt toevoegen, tikt u op Kaart toevoegen en voert u de gegevens in. Tik vervolgens op Opslaan. U kunt dit instellen als de standaard betalingsmethode door op het keuzevakje te klikken.
- Controleer de bestelling of activering van de proefperiode.
- Lees en ga akkoord met de Algemene voorwaarden door op de keuzevakjes te tikken.
- Tik op Activatie bevestigen.
- Selecteer Begrepen, bedankt! op het pop-upvenster ter bevestiging van de bestelling.
Via de Ford-abonnementssite
Om uw abonnement te activeren of te verlengen via de Ford-abonnementssite:
- Log in bij uw online Ford-account.
- Klik op een van de volgende opties:
- Gratis abonnement activeren - als u een gratis proefperiode activeert.
- Verlengen - als u uw abonnement verlengt.
Opmerking: De beschikbare selectie is afhankelijk van welke Connected Services eventueel beschikbaar zijn op het moment dat u zich inschrijft.
- Klik op Volgende.
- Scroll naar de onderkant van de webpagina nadat u alle informatie gelezen hebt.
- Klik op Volgende.
Opmerking: Als u geen Hoofdadres hebt ingevoerd in uw Ford-account, wordt u gevraagd dat te doen.
- Controleer uw bestelling en klik op het informatiepictogram om meer informatie over het gekozen abonnement te bekijken.
- Zorg dat uw Betaalgegevens correct zijn.
Opmerking: Als u geen betalingsmethode hebt geregistreerd of een nieuwe wilt toevoegen, klikt u op Kaart toevoegen en voert u de gegevens van de nieuwe betalingsmethode in. Klik vervolgens op Opslaan. U kunt dit instellen als de standaard betalingsmethode door op het keuzevakje te klikken.
- Lees en ga akkoord met de Algemene voorwaarden door het keuzevakje te selecteren.
- Klik op Activatie bevestigen.
- Selecteer Begrepen, bedankt! op het pop-upvenster ter bevestiging van de bestelling.
Als u problemen ondervindt, neemt u contact op met een Gids voor verdere ondersteuning.
Aanvullende informatie
Wordt mijn abonnement automatisch geannuleerd als ik mijn voertuig verkoop?
Kan ik mijn abonnement delen met andere familieleden of vrienden?
*FordPass-app is compatibel met bepaalde smartphoneplatformen en is beschikbaar via download. Mogelijk zijn kosten voor data van toepassing.