NEW FORD MUSTANG® GTD

DE KRACHT VAN EEN SUPERCAR MET DE ZIEL VAN EEN MUSTANG

De Ford Mustang® GTD, straatlegaal, raceklaar, supercar. Supercharged 5.2 liter V8-motor, levert meer dan 800 pkMustang GTD disclaimer. Carrosserie van koolstofvezel, semi-actieve ophanging en systeem voor het verminderen van de luchtweerstand. Onbeschaamde Mustang-stijl. De kracht van een supercar met de ziel van een Mustang.

De aanvragen voor 2024 zijn nu gesloten maar u kan nog steeds de nieuwe Mustang bekijken.

Ford Mustang GTD side view

ONTWORPEN MET EEN DOEL

ULTIEM AERODYNAMISCH

Ford Mustang GT Daytona magnesium wheel

MAGNESIUM VELGEN

Een ideale combinatie van gewicht en duurzaamheid. Mustang GTD-velgen worden gecombineerd met 325 mm voor- en 345 mm achterbanden. Raceklare mogelijkheden en opvallende looks.

Ford Mustang GT Daytona carbon fibre body detail

CARROSSERIE VAN KOOLSTOFVEZEL

Uitgebreid gebruik van carrosseriepanelen uit koolstofvezel vermindert het gewicht, verlaagt het zwaartepunt en verbetert het reactievermogen en de prestaties.

Ford Mustang GTD with lowered suspension and headlights on

BETERE OPHANGING DAN RACETECHNOLOGIE

Bezienswaardige, semi-actieve ophanging en hydraulisch regelsysteem, zichtbaar en verstelbaar, via de achterruit. Rijd met de Mustang GT Daytona naar het circuit en laat de ophanging vervolgens zakken tot wedstrijdhoogte.

ONGEBREIDELDE PRESTATIES

Ford Mustang GTD is een supercar met een 5.2 liter V8-motor, 8-traps transmissie met dubbele koppeling en tot wel 800 pk. Ontworpen voor straat en circuit, met race-geïnspireerde ophanging, aerodynamische achtervleugel voor controle en een gewichtsverdeling van bijna 50/50 voor uitzonderlijke hantering en prestaties.

Ford Mustang GTD engine

MOTOR EN TRANSMISSIE

De door Ford Performance ontworpen 5.2 liter V8-motor met 8-traps transmissie met dubbele koppeling is afgestemd op monsterlijke potentie tot wel 800 pkMustang GTD disclaimer.

Ford Mustang GT Daytona suspension

OP RACESPORT GEÏNSPIREERDE OPHANGING

Unieke voorwielophanging biedt verbeterde laterale stijfheid, vooral in bochten met een hoge G-kracht. In combinatie met een unieke dubbele rijhoogte is de ophanging van de Mustang GTD geoptimaliseerd om de dynamische omstandigheden op straat en op het circuit glad te strijken.

Ford Mustang GTD dynamic rear wing

AERODYNAMISCHE ACHTERVLEUGEL

De Mustang GTD is voorzien van prestatietechnologie, waaronder de aerodynamische achtervleugel. Dit zorgt voor neerwaartse kracht om snel controle te krijgen in bochten en vermindert de weerstand op rechte stukken.

Ford Mustang GTD engine, driveshaft and rear transaxle

APEX-CARVING HANTEREN

De kracht van de Mustang GT Daytona wordt overgebracht via een lichtgewicht koolstofvezel aandrijfas die is verbonden met een achttraps achteras, voor een gewichtsverdeling van bijna 50/50, wat zorgt voor responsieve hantering en prestaties.

Ford Mustang GT Daytona detail of GTD logo

BLIJF NIET ACHTER

Klik op onderstaande link om op de hoogte te blijven van het Mustang GTD nieuws.

Voor de Europese markten ondergaat de Mustang GTD momenteel het beoordelingsproces (bekend als 'homologatie') om te worden toegelaten voor gebruik op de openbare weg. Als deze homologatie niet kan worden verkregen, zal de Mustang GTD in bepaalde markten alleen voor het circuit kunnen worden gebruikt. We houden succesvolle aanvragers op de hoogte van de voortgang.

Klik op onderstaande links voor meer informatie