Veelgestelde vragen over software-updates voor My Ford
AanbiedingenBedrijfsvoertuigenTweedehandswagens

Veelgestelde vragen over software-updates voor My Ford

Software-updates introduceren nieuwe functies en updates, zodat u altijd kunt genieten van de beste versie van uw voertuig. Hieronder vindt u antwoorden op veelgestelde vragen (FAQ's) over software-updates.

Veelgestelde vragen over software-updates

Inhoudsopgave

Overzicht van software-updates
Instellingen voor software-updates
Software-updates en wifi
Problemen met software-updates oplossen


Overzicht van software-updates

Wat zijn software-updates?

Software-updates introduceren nieuwe functies en updates, zodat u altijd kunt genieten van de beste versie van uw voertuig.

Wanneer komen software-updates beschikbaar?

Software-updates vinden doorlopend plaats. Standaard start uw voertuig het updateproces zodra er een nieuwe versie beschikbaar komt. Houd de pictogrammen voor software-updates in de gaten die op het SYNC®** scherm van uw voertuig verschijnen voor informatie over uw update.

Krijg ik een melding wanneer er een software-update beschikbaar is?

Ja. U ontvangt een melding als er een update in behandeling is en uw toestemming vereist om door te gaan. Als een update geen actie vereist en op de achtergrond kan plaatsvinden, ontvangt u een melding zodra de update is voltooid.

U wordt op de hoogte gebracht via het SYNC 4-systeem, Ford Support-website en in de FordPass-app.

  • Het SYNC 4-scherm geeft een bericht weer in het bovenste bannergebied als er updates beschikbaar zijn, de update succesvol was, bezig zijn, of als de update niet succesvol was.
  • U ontvangt pushmeldingen op het apparaat dat u gebruikt om toegang te krijgen tot de FordPass®*-app. FordPass heeft aanvullende informatie over software-updates in je Berichtencentrum.
  • Als u bent ingeschreven voor software-updates, maar FordPass niet gebruikt, ontvangt u e-mailmeldingen over software-updates. U kunt bijgewerkte details bekijken door op de knop Vertel me meer in het e-mailbericht te klikken.
  • U kunt de updatestatus ook controleren in Systeemupdates onder SYNC-systeeminstellingen.

Wat houdt mijn update in?

U kunt het scherm Details van de update in het voertuig bekijken wanneer er een update beschikbaar komt. U kunt ook naar de FordPass-app en uw Ford Account-dashboard gaan om de updatedetails te bekijken.

Kan ik met mijn voertuig rijden terwijl de update plaatsvindt?

Het hangt ervan af. Sommige updates vereisen dat uw auto gedurende een korte periode niet kan rijden (geparkeerd met het contact uit). Als dat het geval is, laten we u dit van tevoren weten, zodat u zich kunt voorbereiden. Zie 'Krijg ik een melding als er een software-update beschikbaar is?' FAQ. Om ervoor te zorgen dat u uw voertuig niet nodig heeft tijdens de geplande updatetijd, kunt u uw terugkerende planning het beste instellen op een tijdstip waarop u weet dat u uw voertuig niet nodig heeft (bijvoorbeeld 's nachts, tijdens het werk, enz.). Andere updates worden naadloos op de achtergrond voltooid en vereisen geen schema.

 

Instellingen voor software-updates

Waar kan ik informatie vinden over mijn meest recente succesvolle software-update?

U kunt deze informatie vinden in uw auto en door in te loggen op uw FordPass-app of Ford-account.

  • Ga op het SYNC-scherm van uw voertuig naar het menu INSTELLINGEN  en tik op Systeemupdates voor meer informatie.
  • In de FordPass-app krijgt u een melding op uw Startpagina waar u de meest recente succesvolle software-updatedetails kunt bekijken.

Waarom moet ik een update plannen?

Voor sommige updates is het nodig dat uw auto gedurende een korte periode niet kan worden bestuurd (geparkeerd met het contact uit), met slechts een annuleringsvenster van twee minuten, mocht dat nodig zijn. Wanneer u een terugkerend schema instelt, kunt u ervoor zorgen dat dit soort updates plaatsvinden wanneer u niet rijdt (bijvoorbeeld 's nachts, tijdens het werk, enzovoort). U ontvangt een herinnering in de auto voordat de update plaatsvindt.

Wat als ik mijn updateschema vergeet?

Tot 24 uur vóór de geplande installatietijd ontvangt u een herinnering in het voertuig. U kunt uw geplande tijd tot twee minuten voordat de update begint, wijzigen. U ziet ook een herinnering in uw FordPass-app en op uw Ford Account-dashboard.

Kan ik mijn instellingen voor Software-updates wijzigen?

Ja, maar het wordt niet aanbevolen. Als Automatische Updates is ingeschakeld, profiteert u van een naadloze update-ervaring en ontvangt u de nieuwste functies en verbeteringen zonder een stap te missen.

Kan ik een software-update annuleren zodra deze is begonnen?

Nee, u kunt een Software-update niet meer annuleren als deze eenmaal is gestart.

Hoe weet ik of mijn update is gelukt?

U ontvangt een melding in uw voertuig, maar ook in uw FordPass-app en op uw Ford Account-dashboard. U ziet een "Succes"-pictogram op het SYNC-scherm van uw voertuig.

 

Software-updates en wifi

Moet ik verbinding maken met wifi?

Als dit nodig is voor de update, kunt u door uw auto met wifi te verbinden, software-updates sneller downloaden. U kunt in uw FordPass-app en op uw Ford Account-dashboard controleren of wifi vereist is voor een lopende update.

Kan ik verbinding maken met openbare wifi?

Niet op dit moment.

Moet ik nog steeds verbonden zijn met wifi als mijn voertuig een mobiele verbinding heeft?

Bij het updaten van uw voertuig zorgt wifi voor het snelste downloadproces. Sommige updates kunnen mogelijk alleen via wifi naar uw voertuig worden gedownload, dus voor de meest naadloze ervaring moet u wifi ingeschakeld houden en verbonden zijn waar beschikbaar. Als de wifi-verbinding onregelmatig is, zijn er enkele updates die u kunt downloaden via uw cellulaire verbinding. Uw Systeemupdatestatus op uw Ford-account en in de FordPass-app laat u weten of wifi vereist is.

Wat moet ik doen om software-updates te krijgen?

We raden aan een terugkerend schema in te stellen en uw voertuig te verbinden met een privé wifi-netwerk dat u vaak gebruikt en dat binnen bereik is, zodat u updates ontvangt zodra deze beschikbaar zijn

 

Problemen met software-updates oplossen

Waarom heb ik geen software-update ontvangen?

Er kunnen een paar redenen zijn:

  • Uw voertuig ondersteunt mogelijk geen software-updates. Raadpleeg uw Eigenaarshandleiding voor een dubbele controle.
  • Als u Automatische updates heeft uitgeschakeld, moet notificaties aanstaan om software-updates te ontvangen.
  • U moet actie ondernemen om de update voort te zetten. Controleer het SYNC-scherm van uw voertuig, uw Ford Account-dashboard of de FordPass-app om te zien of er een update in behandeling is.

Waarom is mijn update geannuleerd?

Drie mogelijke scenario's kunnen een update annuleren:

  • Automatische updates zijn ingeschakeld, maar er is geen schema ingesteld. Wanneer dit gebeurt, wordt u hiervan op de hoogte gesteld op het SYNC-scherm van uw voertuig. Als u een schema instelt, wordt de update opnieuw geactiveerd.
  • Automatische updates zijn uitgeschakeld en meldingen zijn ingeschakeld, maar er was een eenmalige toestemming vereist, die niet werd gegeven. U ontvangt geen melding als dit gebeurt. Als u Automatische updates inschakelt wordt de update opnieuw geactiveerd. Neem contact op met uw Ford-dealer als u denkt dat u een update hebt gemist.
  • Automatische updates zijn ingeschakeld, maar de aanvullende toestemmingsperiode is verstreken. Wanneer dit gebeurt, ontvangt u geen melding. Door een schema op te stellen, voorkomt u dat dit opnieuw gebeurt. Neem contact op met uw dealer als u toch wilt updaten.

Waarom krijg ik geen melding in mijn auto als er een update beschikbaar is?

Er kunnen een aantal dingen aan de hand zijn:

  • Automatische updatemeldingen zijn niet ingeschakeld. Wijzig uw systeemupdate-instellingen.
  • Het kan zijn dat er nog geen update beschikbaar is.
  • Het is mogelijk dat uw voertuig niet is voorzien van software-updates.
  • Uw voertuig bevindt zich buiten wifi- of mobiel bereik.

Waarom is mijn update niet op de geplande tijd gestart?

Is hoogstwaarschijnlijk niet voldaan aan de vereisten voor de update. Meestal betekent dit dat het voertuig niet uitstond, in de parkeerstand stond of dat de deuren open stonden. Als niet aan de vereisten wordt voldaan, wordt u in de auto op de hoogte gesteld.

Waarom heb ik een update gekregen, maar heb ik geen wijzigingen gezien?

Sommige software-updates kunnen kleine bugfixes zijn, die mogelijk niet tot merkbare veranderingen in uw rijervaring leiden.

Krijg ik mijn update nog steeds als ik geen verbinding kan maken met wifi?

Als u uw auto niet met wifi kunt verbinden, kunnen sommige updates worden gedownload via het mobiele netwerk van uw auto. Wifi zorgt echter voor het snelste downloadproces, dus voor een naadloze ervaring moet u wifi ingeschakeld houden en verbonden zijn waar beschikbaar.

Opmerking: Volledige kaartupdates zijn alleen beschikbaar via wifi.


*De FordPass app, compatibel met bepaalde smartphoneplatforms, is beschikbaar via een gratis download. Er kunnen berichten- en datatarieven van toepassing zijn.

**Rijd niet terwijl u afgeleid bent. Gebruik indien mogelijk spraakgestuurde systemen; gebruik geen handheld apparaten tijdens het rijden. Sommige functies zijn mogelijk vergrendeld terwijl de auto in een versnelling staat. Niet alle functies zijn compatibel met alle telefoons.

Ford.be gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën op deze website om uw gebruikerservaring te verbeteren en te personaliseren.

U kunt uw instellingen op elk gewenst moment aanpassen via de pagina met cookievoorkeuren maar dit kan het gebruik van bepaalde functies op de website verhinderen.

Raadpleeg het privacy- en cookiebeleid van de website voor meer informatie over hoe we cookies gebruiken.