Waarom werkt mijn gepland starten op afstand niet in FordPass?
AanbiedingenBedrijfsvoertuigenTweedehandswagens

Waarom werkt mijn gepland starten op afstand niet in FordPass®*?

Mislukte geplande starts kunnen te wijten zijn aan tijdwijzigingen, voertuiginstellingen of andere redenen. Gebruik de onderstaande tips voor hulp.

Tips om problemen met gepland starten op afstand op te lossen

We raden je aan de instellingen van je FordPass-app, apparaat en auto te controleren om er zeker van te zijn dat deze zijn afgestemd op de vereisten voor gepland starten.

Instellingen FordPass-app

  • Bevestig je geplande starttijden in de FordPass-app.

    Opmerking: FordPass schakelt niet automatisch om van zomertijd naar wintertijd of omgekeerd. Als je geplande start bijvoorbeeld plaatsvindt om 9 uur, gebeurt je nieuwe start:

    • één uur vooruit (maart) - om 10.00 uur
    • één uur terug (oktober) - om 8.00 uur

       

  • Als je gepland starten op afstand je auto op het verkeerde tijdstip start, moet je jouw geplande starttijden handmatig bijwerken in FordPass.

    Opmerking: Je kunt een of beide van de volgende opties proberen:

    • Je bestaande geplande start bewerken.
    • Je bestaande start verwijderen en een nieuwe start aanmaken.

       

  • Zorg ervoor dat je bent ingelogd bij FordPass met de juiste geautoriseerde gebruikersnaam.

Telefooninstellingen

  • Zorg ervoor dat je mobiele signaal sterk genoeg is.
  • Controleer de signaalsterkte op een persoonlijk apparaat terwijl je in de auto zit. Zo kun je het mobiele signaal van de auto inschatten. Als je signaalsterkte laag is:
    1. Verplaats de auto naar een andere locatie met betere signaalsterkte.
    2. Start het commando Vergrendelen op afstand om er zeker van te zijn dat je auto een signaal ontvangt.

Voertuiginstellingen

  • Controleer of de motorkap en kofferbak gesloten zijn.
  • Controleer het dashboard van je auto op waarschuwingslampjes.
  • Los eventuele problemen met het motorstoringslampje op om Starten op afstand via FordPass te kunnen gebruiken.
    • Controleer of het motorstoringslampje uit is.
    • Controleer het FordPass-infocentrum op meldingen van het motorstoringslampje.
  • Controleer of een eerder geplande Start op afstand niet automatisch is uitgeschakeld.
    • Als er niet met je auto is gereden na een gepland start op afstand, vindt de volgende geplande start op afstand niet plaats.
    • Als je niet met de auto hebt gereden, laat je auto dan niet elke dag starten maar zorg dat toekomstig gepland starten op afstand zijn uitgeschakeld.
  • Controleer het instrumentenpaneel op het dashboard van je auto om te zien of Starten op afstand is uitgeschakeld. Uit wordt weergegeven door een leeg vakje. Om dit te doen:
    1. Stap veilig in uw voertuig.
    2. Zorg ervoor dat je auto aan staat, met draaiende motor, geparkeerd staat en zich in een goed geventileerde, veilige ruimte bevindt.
    3. Gebruik de navigatiepad in 5 richtingen op je stuur om naar Instellingen te gaan.
    4. Druk op OK.
    5. Ga naar Voertuig.
    6. Druk op OK.
    7. Ga naar Starten op afstand.
    8. Druk op OK.
    9. Ga naar Systeem en bevestig dat dit is ingesteld op Aan.

      Opmerking: Aan wordt weergegeven met een aangevinkt vakje.

Als je problemen blijft ondervinden, neem dan contact op met een Adviseur voor aanvullende hulp via de opties Account > Help in FordPass.

Aanvullende informatie

Hoe stel ik geplande starts in FordPass in?


*FordPass App is compatibel met bepaalde smartphoneplatforms en is beschikbaar via download. Mogelijk zijn kosten voor data van toepassing.

 

Ford.be gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën op deze website om uw gebruikerservaring te verbeteren en te personaliseren.

U kunt uw instellingen op elk gewenst moment aanpassen via de pagina met cookievoorkeuren maar dit kan het gebruik van bepaalde functies op de website verhinderen.

Raadpleeg het privacy- en cookiebeleid van de website voor meer informatie over hoe we cookies gebruiken.