AanbiedingenBedrijfsvoertuigenTweedehandswagens

Hoe kunt u de voertuigstatus van uw hele wagenpark in één oogopslag bekijken?

Ford Telematics™ - Voertuigstatus

Voertuigstatus helpt u bij het opvolgen en reageren op de service- en onderhoudsbehoeften van uw wagenpark.

Linksboven op de pagina Status (onder Voertuigen) kunt u snel zoeken naar alles wat zichtbaar is in de onderstaande tabel. U kunt ook filteren op labels die uw wagenpark heeft aangemaakt of op categorie:

  • Nu actie
  • Binnenkort actie
  • Geïmmobiliseerd
  • Up-to-date

In de onderstaande tabel ziet u details over de voertuigstatus van individuele voertuigen. Gebruikers kunnen sorteren op elke kolom met behulp van de pijlen omhoog/omlaag. Klik op het tandwielpictogram rechts om in te stellen welke niet aan de voertuigstatus gerelateerde kolommen u wilt zien. Instelbare kolommen zijn onder meer:

  • VIN
  • Merk
  • Model
  • Motorstatus
  • Kilometerteller
  • Resterende levensduur olie
  • Motoruren
  • Motoruren tot service
  • Afstand tot service
  • Tijd tot service

Sommige servicemeldingen voor onderhoud worden door de telematica gegenereerd. Sommige meldingen, zoals een gedeukt bestuurdersportier, kunnen worden gerapporteerd via de Ford Telematics™ Drive-app en andere, zoals proactief routineonderhoud, zijn gebaseerd op invoer van de gebruiker of een vooraf bepaald onderhoudsinterval, ingesteld door de systeembeheerder.

In de weergave paginalijst Voertuigstatus kunnen, indien relevant, diverse soorten problemen worden weergegeven, bijv. herinneringen voor service, waarschuwings- of storingslampen, storingscodes (storingen), door de bestuurder gerapporteerde problemen. Als een voertuig meerdere problemen heeft, wordt het aantal problemen weergegeven. Gebruikers kunnen vervolgens op de donkergrijze pijl klikken om de lijst met problemen weer te geven. Op elk probleem met een blauwe hyperlink kan worden geklikt om meer details over dat probleem weer te geven.

In de lijst wordt ook weergegeven hoeveel van de problemen zijn geboekt voor service. De wagenparkbeheerder voert informatie over de afspraak handmatig in om afspraken op te volgen. Ford Telematics™ plant niet automatisch afspraken voor service bij een dealer of reparatiefaciliteit. Om de weergave uit te klappen en de afzonderlijke problemen te zien, klikt u op de donkergrijze driehoek naast het aantal problemen.

De informatie die in de tabel wordt weergegeven, kunt u downloaden via de knop CSV exporteren rechtsboven.

Aanvullende informatie

Ford Telematics™ Drive-app

Ford.be gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën op deze website om uw gebruikerservaring te verbeteren en te personaliseren.

U kunt uw instellingen op elk gewenst moment aanpassen via de pagina met cookievoorkeuren maar dit kan het gebruik van bepaalde functies op de website verhinderen.

Raadpleeg het privacy- en cookiebeleid van de website voor meer informatie over hoe we cookies gebruiken.