Ford Ranger PHEV
AanbiedingenBedrijfsvoertuigenTweedehandswagens

Ford Ranger PHEV

Belangrijkste boodschappen: 

  • De Ranger plug-in hybride elektrificeert de bestverkochte pick-up van Europa met volledige Ranger-trekkracht, laadvermogen en offroad-capaciteiten, plus verbeterde Pro Power Onboard voor werk en ontspanning buiten de gebaande paden.

  • De geheel nieuwe aandrijflijn levert 690 Nm koppel – het meeste van alle productiemodellen van de Ranger – en 279 pk, heeft een beoogd EV-rijbereik van meer dan 45 km en kan volledig worden opgeladen in minder dan vier uur

  • De Stormtrak-lanceringseditie met beperkte oplage leidt het wereldwijde debuut met exclusieve styling, hoogwaardige standaardspecificaties en unieke afwerkingen. 

  • Het geheel nieuwe model wordt geproduceerd in Silverton, Zuid-Afrika, samen met andere Ranger-varianten voor Europa. De eerste leveringen aan klanten worden vanaf het voorjaar van 2025 verwacht. 

 

 

Wat hebt u aangekondigd?

Ford introduceert plug-in hybride technologie in het middenklasse trucksegment met zijn allereerste Ranger PHEV, en de wereldpremière in Hannover toont de in beperkte oplage geproduceerde Stormtrak-lanceringseditie

Wat is de planning? Welke markten krijgen de Ranger PHEV als eerste? 

De productie start naar verwachting in 2025 en de eerste leveringen aan klanten vinden in het voorjaar plaats. De Ranger PHEV zal eerst verkrijgbaar zijn voor klanten in Europa, Australië en Nieuw-Zeeland. Mogelijk volgen er later nog andere markten. 

Waar wordt de Ranger PHEV geproduceerd?

De Ranger PHEV wordt geproduceerd in onze fabriek van Silverton in Zuid-Afrika.

Waarom lanceert u een Ranger PHEV en geen BEV?

De Ranger PHEV vertegenwoordigt het beste van beide werelden, door emissievrije rijmogelijkheden te combineren met behoud van alle basisfuncties van de Ranger van de volgende generatie voor trekken, off-road en laadvermogen die onze klanten ons vertellen dat ze nodig hebben voor zowel werk als ontspanning. Wij geloven erin klanten de "keuzevrijheid" te geven bij de overstap naar elektrische voertuigen.Tekstsectie

Wanneer kunnen klanten in Europa de Ranger PHEV bestellen? 

De orderboeken voor de Ranger PHEV in Duitsland zijn nu geopend. De orderboeken voor de Ranger PHEV op andere Europese markten worden naar verwachting in november geopend. Op dat moment bevestigen we de prijzen voor die markten. 

Wat is de aandrijflijn van de Ranger PHEV?

De Ranger PHEV combineert een 2,3-liter Ford EcoBoost-benzinemotor met een elektrisch aandrijfsysteem. Als onderdeel van de modulaire hybride transmissie is een 75 kW EV-motor is geïntegreerd, die extra koppel levert om het trekken, vervoeren en de voertuigprestaties te verbeteren.Tekstsectie

Wat is het pure elektrische rijbereik en het trekvermogen van de Ranger PHEV?

De Ranger PHEV heeft een puur elektrisch rijbereik van meer dan 45 km. Het exacte rijbereik wordt binnenkort bekendgemaakt nadat de laatste homologatietests zijn afgerond. Het voertuig heeft bovendien een trekvermogen van maximaal 3.500 kg in de modi EV Auto, EV later en EV-laden. 

Waarom hebt u gekozen voor een dieselaandrijflijn?

De 2,3-liter Ford EcoBoost-benzinemotor met elektromotor en oplaadbare accutechnologie is bij uitstek geschikt om klanten indien nodig te laten rijden zonder uitlaatemissies, naast de belangrijke capaciteiten voor offroad, slepen en laadvermogen van de Ranger van de volgende generatie. 

Welke Pro Power Onboard-opties zijn beschikbaar?

In Europa kunnen klanten Pro Power on board selecteren als optie met een keuze uit twee verschillende vermogensuitgangen: 2,3 kW of 6,9 kW. Het voertuig beschikt over drie stopcontacten: twee in de laadbak en één in de cabine.  Bij de 6,9 kW-versie kan 3,45 kW worden afgenomen van één stopcontact in de laadbak of in totaal 6,9 kW via beide stopcontacten in de laadbak. Het uitgangsvermogen van het stopcontact in de cabine is beperkt tot 2,3 kW.

 

Wat is het laadvermogen en het trekvermogen van de Ranger PHEV? 

Ranger PHEV-modellen bieden een laadvermogen tot 1 ton en een trekvermogen tot 3,5 ton. 

 Vermindert het accupakket het laadvolume van de laadbak van de pick-up?

De Ranger PHEV is voorzien van een laadbakvloer die 31 mm is verhoogd om de hoogspanningsaccu te kunnen huisvesten. Dit heeft minimale invloed op het bruikbare laadbakoppervlak.

In welke uitvoeringen is de Ranger PHEV beschikbaar? 

In Europa zal de PHEV beschikbaar zijn als XLT, Wildtrak en tijdens de lanceringsperiode als Stormtrak-editie

Heeft de Ranger PHEV een hogere GVM?

De Ranger PHEV heeft een GVM van 3.500 kg, vergeleken met 3.350 kg voor de Ranger met verbrandingsmotor. Dit weerspiegelt het hogere rijklare gewicht van het voertuig.

Wat is de accucapaciteit van de Ranger PHEV?

De Ranger PHEV heeft een (bruikbare) accucapaciteit van 11,8 kWh.

Wat zijn de CO2-voordelen van de Ranger PHEV?

Bij normaal dagelijks gebruik en als de klant het voertuig regelmatig oplaadt, zorgt de Ranger PHEV voor een aanzienlijke CO2-reductie en biedt dit voertuig de flexibiliteit om aan de wensen van de klant te voldoen. Wanneer de laatste tests zijn afgerond, zullen we meer gedetailleerde informatie delen. 

Heeft de Ranger PHEV verschillende EV-rijmodi?

Ja. De Ranger PHEV is uitgerust met 4 EV-rijmodi 

  • EV Auto – Auto EV is de standaardmodus, die de benzinemotor automatisch start wanneer de bestuurder de volledige prestaties vraagt of wanneer de energie van de hoogspanningsaccu uitgeput is. Voor veel bestuurders is dit een goede optie voor normale omstandigheden en voor het trekken en vervoeren van ladingen. Dit is de Beste van beide werelden-modus.  

  • EV nu – EV nu biedt een volledig elektrische, emissievrije rijervaring van meer dan 45 km door te voorkomen dat de motor start, tenzij de bestuurder hierom vraagt. Dit is ideaal voor mensen die 's ochtends vroeg in stilte vertrekken of voor EU-steden waar groene zones zijn ingevoerd. 

  • EV later – Met EV later kunnen bestuurders de energie in de hoogspanningsaccu opslaan voor later gebruik, zoals wanneer ze een groene zone binnen rijden of voor kamperen of werk 

  • EV-laden – De modus EV-laden verhoogt het opladen van de hoogspanningsaccu door de benzinemotor voor meer energie. Een geweldige modus voor bestuurders die vergeten zijn hun auto op te laden of die de accu moeten opladen voor later op de dag. 

Heeft de Ranger PHEV dezelfde offroad- en ADAS-functies als de Ranger?

De Ranger plug-in hybride is bovendien uitgerust met de beproefde vierwielaandrijving van de Ranger (inclusief het nieuwste e-4WD-systeem, een dubbele tussenbak en een sperdifferentieel achter), selecteerbare rijmodi en geavanceerde functies voor bestuurdersveiligheid en bestuurdersassistentie. Plus de toevoeging van Pro Power on Board, een geluid voor voetgangersbescherming wanneer het voertuig in de EV-modus rijdt 

Is de Ranger PHEV compatibel met het geïntegreerde Ford Pro-aanbod?

Ja, de Ranger PHEV is een ander voorbeeld van ons geconnecteerde en geëlektrificeerde Ford Pro-voertuigassortiment in Europa. Klanten profiteren van het Ford Pro-platform met software, oplaad- en serviceoplossingen om de overgang naar geëlektrificeerde voertuigen te vereenvoudigen. 

Wordt de Ranger PHEV aangeboden met specifieke Ford Pro-oplaadoplossingen ter ondersteuning van opladen thuis of op het werk?

Ford Pro biedt een reeks oplaadoplossingen voor opladen thuis, op het depot of in het openbaar waar Ranger PHEV-klanten gebruik van kunnen maken.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ford.be gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën op deze website om uw gebruikerservaring te verbeteren en te personaliseren.

U kunt uw instellingen op elk gewenst moment aanpassen via de pagina met cookievoorkeuren maar dit kan het gebruik van bepaalde functies op de website verhinderen.

Raadpleeg het privacy- en cookiebeleid van de website voor meer informatie over hoe we cookies gebruiken.