E-Transit - Laadoplossingen
De standaard FordPass Connect-modem verzekert de connectiviteit om kopers van bedrijfsvoertuigen te helpen de efficiëntie van hun voertuigenpark te optimaliseren, door onderweg eenvoudig laadpalen te vinden en laadbeurten te betalen. Draadloze updates zullen het navigatiesysteem en andere functies upgraden.
Rijbereik, laadoplossingen op maat van uw bedrijf
Met zijn bruikbare batterijcapaciteit van 67 kWh biedt de E-Transit een geschat rijbereik tot 350 km volgens de gecombineerde WLTP-cyclus 1. Dat volstaat ruimschoots voor de dagelijkse behoeften en biedt voldoende extra capaciteit om uiteenlopende laad- en weersomstandigheden op te vangen.
Daarmee leent de E-Transit zich perfect voor stedelijke omgevingen, vaste routes en leveringen in afgebakende emissievrije zones, zonder dat fleeteigenaars moeten betalen voor overtollige batterijcapaciteit.
De rijmodi van de E-Transit zijn afgestemd op zijn elektrische aandrijflijn. Een speciale Eco-modus verlaagt het energieverbruik met 8 tot 10 procent wanneer de E-Transit onbeladen rijdt met pittige acceleraties of bij snelwegsnelheden (volgens gegevens van Ford). De Eco-modus beperkt de topsnelheid, regelt de acceleraties en optimaliseert de klimaatregeling om het beschikbare rijbereik te maximaliseren.
Het voertuig ondersteunt ook geprogrammeerde preconditioning, zodat de klimaatregeling het interieur op de gewenste temperatuur kan brengen terwijl het voertuig wordt opgeladen. Zo behoudt de bestuurder een maximaal rijbereik.
De E-Transit helpt ondernemingen niet alleen om duurzamer te werken, maar biedt ook duidelijke businessvoordelen. Dankzij zijn lagere onderhoudskosten kan de E-Transit de totale gebruikskosten met ongeveer 40 procent verlagen in vergelijking met modellen met een verbrandingsmotor. 2
In Europa genieten klanten een onovertroffen onderhoudsinterval van een jaar zonder kilometerbeperking, alsook acht jaar of 160.000 kilometer garantie op de batterij en de hoogspanningsonderdelen. 3
“Onze duidelijke missie om de activiteiten van onze klanten te doen slagen, heeft Ford tot het toonaangevende merk voor bedrijfsvoertuigen in Europa gemaakt”, aldus Hans Schep, general manager commercial vehicles bij Ford of Europe. “Elektrificatie brengt nieuwe manieren voor klanten om hun bedrijven en vloten efficiënter te beheren. Met E-Transit wordt dit bereikt door meer dan 55 jaar Transit-expertise, een netwerk van deskundige dealers en converters, en een ecosysteem van digitale tools die het potentieel van elektrificatie helpen vertalen naar een zakelijke realiteit en de voordelen van nul-emissie transport”.
Ford zal ook een verscheidenheid aan oplaadoplossingen bieden om aan de behoeften van het wagenpark en de bestuurder te voldoen, of dat nu thuis is, op een bedrijfsplaats of op de weg.
De E-Transit kan zowel met wisselstroom als aan snelle gelijkstroomladers worden opgeladen. De 11,3 kW sterke boordlader van de E-Transit een laadcapaciteit van 100 procent in 8,2 uur. 4 Met een krachtige gelijkstroomlader tot 115 kW kan de batterij van de E-Transit in ongeveer 34 minuten worden opgeladen van 15 tot 80 procent. 4
1 Officieel gehomologeerde energie-efficiëntiecijfers worden in de aanloop naar de verkoopdatum gepubliceerd. Vermelde cijfers van bereik en laadtijd zijn berekend op basis van door de fabrikant geteste waarden volgens de WLTP-cyclus. De werkelijke actieradius is afhankelijk van omstandigheden, zoals externe elementen, rijgedrag, onderhoud van het voertuig en de leeftijd en de staat van de lithium-ionbatterij.
Het vermelde brandstof- en energieverbruik, de CO2-uitstoot en elektrische actieradius zijn gemeten volgens technische reglementen en specificaties van de Europese richtlijn (EG) 715/2007 en (EU) 2017/1151, zoals laatst gewijzigd. Light Duty Vehicle-typegoedkeuring volgens de World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) heeft brandstof-/energieverbruik en CO2-emissie-informatie voor New European Drive Cycle (NEDC) en WLTP. WLTP vervangt de NEDC eind 2020 volledig. De toegepaste standaardtestprocedures maken vergelijking tussen voertuigtypen en fabrikanten mogelijk. Tijdens de uitfasering van NEDC worden de WLTP-meetresultaten gecorreleerd aan de NEDC. Daardoor kan het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot bij de twee testprocedures afwijken. Dezelfde auto kan volgens de twee testmethoden afwijkende resultaten behalen.
2 Gebaseerd op een periode van 3 jaar of afstand van 180.000 kilometer. Vergelijking van geplande en niet-geplande onderhoudsbeurten voor een elektrische batterij met een vergelijkbare bedrijfswagen op diesel.
3 Raadpleeg de dealer voor details over de garantie.
4 De laadsnelheid neemt af naarmate de batterij zijn volledige capaciteit nadert. De resultaten kunnen variëren op basis van pieklaadtijden en laadtoestand van de batterij.
Nadere informatie