Probleemoplossing Ford Electric Explorer maakt geen verbinding met Android Auto
Probeer de volgende stappen voor probleemoplossing, afhankelijk van het type verbinding:
Bekabelde verbinding
- Zorg ervoor dat u een gecertificeerde oplaadkabel gebruikt, bij voorkeur de kabel die bij de telefoon is geleverd of een gecertificeerde vervanging.
- Wacht met het verbinden van uw telefoon totdat het voertuig is gestart. Er kunnen verbindingsproblemen ontstaan als de telefoon wordt verbonden voordat het voertuig start.
- Zorg ervoor dat u de USB-poort vooraan gebruikt. Android Auto werkt niet via de poort achteraan.
- Controleer of Android Auto op uw telefoon is geactiveerd voordat u een verbindingsproces start.
- Controleer of zowel USB-tethering als Bluetooth zijn ingeschakeld in de telefooninstellingen.
- Zorg ervoor dat de Android Auto-app up-to-date is.
Als u alle bovenstaande stappen hebt doorlopen, start u uw telefoon opnieuw op en probeert u vervolgens verbinding te maken.
Draadloze verbinding
- Zorg ervoor dat wifi op uw apparaat is ingeschakeld.
- Verwijder uw voertuig uit de Android Auto-instellingen van uw apparaat.
- Controleer of Android Auto op uw telefoon is geactiveerd voordat u een verbindingsproces start.
- Controleer of zowel USB-tethering als Bluetooth zijn ingeschakeld in de telefooninstellingen.
- Zorg ervoor dat de Android Auto-app up-to-date is.
Als u alle bovenstaande stappen hebt doorlopen, probeer dan uw telefoon opnieuw op te starten.
Opmerking: Lollipop 5.0 of hoger besturingssysteem is vereist.
Als u nog steeds dezelfde problemen ondervindt, neem dan contact op met uw lokale Ford-dealer.